logo

Select Sidearea

Populate the sidearea with useful widgets. It’s simple to add images, categories, latest post, social media icon links, tag clouds, and more.
hello@youremail.com
+1234567890
جذب سرمایه‌ گذار

راهکار‌های جذب سرمایه‌ گذار برای استارتاپ‌ها

با انجام این راهکارها می توانید تنها در چند دقیقه برای استارت آپ خود جذب سرمایه‌ گذار کنید.

راهکار‌های جذب سرمایه‌ گذار برای استارتاپ‌ها

برای آنکه بتوانید ایده خود را به محصولی تجاری تبدیل نمایید، باید راه زیاد و دشورای را طی کنید. نخستین قدم برای صاحب ایده و موسس یک استارت آپ، پیدا کردن سرمایه گذار مناسب و تامین هزینه های مورد نیاز است. در حال حاضر شرکت های زیادی از جمله سرمایه گذاران فرشته و خطر پذیر، در زمینه تقبل هزینه های شرکت های نوپا فعالیت می کنند، اما مسئله اینجاست که کمپانی های یاد شده به راحتی تامین هزینه های پروژه را بر عهده نمی گیرند. برای آنکه بتوانید نظر سرمایه گذاران را جلب کنید و در واقع موفق به جذب سرمایه‌ گذار شوید، باید نکات متعددی را رعایت نمایید و اهداف را به شیوه ای مناسب به پیش ببرید. در این مقاله چند نکته درباره ارائه استارت آپ به وی سی ها که کمک شایانی به گرفتن وام می کند، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

 

۱. داستان خود تعریف کنید

 

با این کار می توانید نظر مخاطب را به خود جلب کنید و اگر قادر باشید داستان را به سمت حضار هدایت نمایید، قطعا شرایط بهتری خواهید داشت. داستان شما باید به سمت راه حلی که برای برطرف کردن یک مشکل در نظر گرفته اید (ایده استارت آپی) پیش برود.

 

۲. ارائه راه حل

 

سرمایه گذار باید بداند که چه چیزی در محصول یا راه حل ارائه شده، خاص و منحصر به فرد است. نقشه راه خود را به خوبی توضیح دهید تا همه بدانند که خدمت ارائه شده توسط شما، چگونه مشکل را حل خواهد کرد. البته همه چیز باید به صورت خلاصه، راحت و کوتاه گفته شود تا سرمایه گذار بتواند بهتر با شما ارتباط برقرار نماید. از پیچیده کردن صحبت ها اجتناب کنید؛ مگر آنکه سرمایه گذار آشنایی زیادی با زمینه کاری شما داشته باشد.

 

۳. صحبت از موفقیت های گذشته

 

می توانید برای جلب اعتماد و نظر سرمایه گذار، از موفقیت های گذشته خود و تیم تان کمک بگیرید. نشان دادن شایستگی ها و دستاوردهایی که در کارهای قبلی داشته اید، بدون شک ذهنیت مثبتی در طرف مقابل شما ایجاد خواهد کرد.

 

۴. بازار هدف

 

هیچ گاه نگویید که تمام مردم دنیا مخاطب محصول و خدمات شما هستند؛ حتی اگر چنین چیزی روزی به حقیقت بپیوندد. درباره جامعه هدف خود واقع بین باشید و بازار را به بخش های کوچکتر تقسیم نمایید. این کار نه تنها شگفتی طرف مقابل را در پی خواهد داشت، بلکه راهبرد شما درباره نقشه راه تان را روشن تر خواهد نمود.

 

۵. جذب مشتری

 

این بخش، یکی از قسمت های حساس در معرفی استارت آپ به سرمایه گذار به شمار می رود. مسئله جذب مشتری و راه هایی که این کار از طریق آنها صورت می گیرد، میزان هزینه های در نظر گرفته شده برای آن و اندازه گیری شانس موفقیت، از اهمیت زیادی برخوردار است. بک حسابداری ساده می تواند میزان هزینه ها را مشخص نماید.

 

۶. رقابت در بازار

 

یکی از بخش های مهمی که صاحبان ایده معمولا از فراهم آوردن جزئیات آن خودداری می کنند، شرایط رقابت در بازار و بررسی رقبا است. شما می توانید در یک فایل ارائه، رقبا و فعالیت های آنها را گنجانده و در بالای آن، برتری ها و نفاط قوت خود نسبت به آنها را درج کنید. با این کار می توانید توانایی های تان را به سرمایه گذار نشان داده و خود را در نظر آن قدرتمند جلوه دهید.

 

۷. مدل کسب درآمد

 

سرمایه گذاران خطر پذیر و فرشتگان سرمایه گذار، به این قسمت توجه ویژه ای نشان می دهند. شما باید به صورت شفاف به آنها بگویید که چگونه کسب درآمد خواهید کرد. درباره محصول خود و قیمت آن به صورت تخصصی اطلاعات داشته باشید و تاکید کنید که بازار، منتظر ورود محصول شما است و به آن واکنش خوبی نشان خواهد داد.

 

۸. پیش بینی های مالی

 

باید به سرمایه گذاران خطر پذیر نشان دهید که در سه تا چهار سال آینده، به ازای هر محصول چقدر درآمد خواهید داشت. به اشتراک گذاری فرضیات می تواند اعداد شما را درست و دارای پشتوانه جلوه دهد. در صورتی که بتوانید ذهنیت مناسبی در ذهن سرمایه گذار ایجاد کنید، وی نیز محاسبات مالی خود را شروع خواهد کرد. اگر نمودارهای شما رشد فزاینده را نشان می دهد، باید رویدادهایی که قرار است در نقطه عطف رخ دهد را برای طرف مقابل تشریح کنید.

 

۹. تیم کاری

 

در بسیاری از موارد، ایده و فکر نو نظر سرمایه گذار را جلب می کند، اما وی به علت عدم شناخت مناسب از تیم کاری شما، اعتقاد دارد که افراد همراه تان نمی توانند چنین پروژه ای را به سرانجام برسانند. باید به این نکته توجه داشته باشید که در تیم کاری شما، کدام مهارت وجود ندارد و سپس نسبت به برطرف کردن این نقطه ضعف، اقدام مناسب را انجام دهید. بسیاری از استارت آپ ها و شرکت های نوپا، در زمینه های کلیدی مانند بازاریابی، مدیریت، برنامه ریزی، فروش، عملیات، مدیریت مالی و مواردی از این دست، دارای مشکلات وخلا هستند. باید به وی سی ها نشان دهید که از موارد یاد شده آگاهی داشته و به آنها تسلط کامل دارید.