logo

Select Sidearea

Populate the sidearea with useful widgets. It’s simple to add images, categories, latest post, social media icon links, tag clouds, and more.
hello@youremail.com
+1234567890

استارتاپ ویکند چیست؟

همانطور که قبلاً در مقاله «چگونه یک استارتاپ راه اندازی کنیم» توضیح داده شد، راه اندازی یک استارتاپ موفق، به لحاظ های مختلفی دارای پیچیدگی ها و سختی های خاصی میباشد. در این مطلب قرار است به این سوال پاسخ دهیم که استارتاپ ویکند چیست؟ استارتاپ ویکند، یک رویداد استارتاپی ست که در سال ۲۰۰۷ برای رفع این مشکلات برای اولین بار ایده پردازی شد.

 

استارت آپ ویکند یک همایش و رویداد کارافرینی در کل دنیا است که در سه روز انتهای هفته برگزار می شود. در این همایش که 54 ساعت بطول می‌انجامد، صاحبان ایده‌‌های مختلف و افراد خلاق شامل برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، علاقه‌مندان به فضای استارت آپی و بازاریاب های متخصص، ایده‌های خود را مطرح و از بین آنها بهترین‌شان با رأی افراد حاضر انتخاب می‌شوند. افرادی که خلاقانه محیط اطراف خود نگاه می کنند می توانند ایده های بهتری را برای تبدیل شدن به یک منبع کسب درآمد بدهند. سپس صاحبان ایده‌های منتخب اقدام به تشکیل تیم و جذب نیروهای متخصص مورد نیاز برای اجرایی شدن ایده می‌کنند. این فرایند تشکیل گروه‌ها یک روز بطول می‌انجامد.

 

روز دوم روز اجرایی کردن ایده‌هاست. گروه‌ها باید در مکانی مشخص حاضرشوند و با امکاناتی که در اختیار دارند در حضور افرادی که به عنوان مربی که در زمینه‌های مختلف متخصص هستند شروع به اجرایی کردن ایده‌ی خود ‌نمایند. بدین ترتیب روز دوم افراد بطور کامل به اجرایی کردن استارت‌آپ مشغول می‌گردند. در این بین ممکن است کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت هم برگزار شود.

 

در روز سوم مجدداً افراد گروه دور هم گرد آمده و جهت تولید نمونه اولیه محصولشان و ارائه آن در حضور داوران، تمام تلاش خود را بکار می‌گیرند. عصر همان روز، زمان بررسی و دفاع از ایده‌ها و محصولات اولیه حاصل از آن است. گروه‌ها باید در این زمان از طرح خود دفاع کنند. داشتن توجیه اقتصادی، بررسی مصرف کنندگان نهایی و همچنین ارزش افزوده ایجاد شده توسط طرح معیار امتیازدهی به آنها محسوب می‌گردد. در نهایت سه تیم برتر با رأی نهایی داوران انتخاب می‌شوند. در اینجا هم داوران حضور دارند و هم بعضی سرمایه گذران، که با توجه به پتانسیلی که ایده شما برای کسب بازار دارد، روی ایده شما سرمایه گذاری می کنند و ایده های برتر انتخاب می شود.

 

پس از آن افراد و گروه‌ها می‌توانند تیم تشکیل شده خود را بعد از رویداد حفظ کنند و با تجربیاتی که به دست آورده‌اند استارت‌آپ خود را تبدیل به یک شرکت بزرگ و سودآور نمایند. هدف استارتاپ ویکند آموزش و ترویج کارآفرینی در کشورهای جهان است. اما جدای از هدف آن شما در این گونه گروه‌ها یاد می‌گیرید چگونه درست فکر کنید و ایده خود را در جهتی درست و عملی شدن پرورش دهید.

 

این همایش همزمان با 200 شهر در دنیا، در تهران ، تبریز و… برگزار میشود. ایده اصلی این رویدادها برای اولین بار در سال 2007 توسط فردی به نام اندرو هاید مطرح شد که در آن عده‌ای از افراد آخر هفته در مورد یک ایده کسب و کار مشورت می‌کردند تا آن را عملیاتی سازند. چند ماه پس از آن همایشی در این خصوص، در ونکوور کانادا برگزار شد. سرانجام در سال 2009 این گونه گردهمایی‌های آخر هفته‌ای به عنوان یک سازمان غیر انتفاعی ثبت شد.

 

منابع :

iscanews.ir

swtabriz.com

article.tebyan.net

isfahanplus.ir

gooyait.com