logo

Select Sidearea

Populate the sidearea with useful widgets. It’s simple to add images, categories, latest post, social media icon links, tag clouds, and more.
hello@youremail.com
+1234567890
چگونه یک استارتاپ راه اندازی کنیم؟

چگونه یک استارتاپ راه اندازی کنیم؟

در ادامه مطالب قبلی ، در این مطلب به این موضوع پرداخته ایم که چگونه یک استارتاپ راه اندازی کنیم؟

 

واضح است که راه‌اندازی کسب‌ و‌ کار شخصی ریسک‌های ناشناخته‌ای به همراه دارد؛ ترس از شکست، ‌تأمین بودجه مورد نیاز و مهمتر از همه اینکه گاهی اوقات با داشتن ایده‌های خوب اما نمی‌دانیم از کجا شروع کنیم و گام‌های اولیه را چگونه برداریم؟!

 

اول تیم پیدا کنیم؟ اول سرمایه مورد نیاز را تامین کنیم؟! تیم چگونه باشد؟! از کجا باید آغاز کنیم؟ راه‌های جدب مشتری چیست؟ و سوالات دیگری که در ذهنمان هست اما پاسخ آنها برایمان مبهم است.

 

راه‌اندازی یک استارتاپ به یک سری مقدماتی نیاز دارد که که صاحبان آن‌ها پیش از شروع باید همه آنها را مورد برررسی قرار دهند. شروع هر کاری ممکن است در ذهن افراد سؤالاتی را ایجاد نماید و موجب شود ترسی در دل آنها راه یابد و یا حتی آنها را ادامه راه بازدارد. اما اگر با مطالعه و قدم به قدم بررسی های لازم برای راه اندازی یک کسب و کار جدید را انجام دهند، می‌تواند شروع موفقیت آن ها در بازار کسب و کارها باشد. باید به این نکته توجه داشت که در ابتدای یک کسب و کار هرچه فعالیت‌هایی که انجام می شود، صحیح تر و اصولی تر باشد،‌ شانس موفقیت بالاتر می رود.

 

برای موفقیت در یک مدل کسب کار و ایده ذهنی باید با صبر و حوصله زیاد مراحلی طی شود. بطور خلاصه این مراحل عبارتند از پرورش و ایجاد ایده اولیه، کاشتن ایده، مرحله‌ی تولد یک استارتاپ،‌ مرحله شروع رشد استارتاپ و مرحله‌ی بلوغ و شکوفایی استارتاپ. برای این که کارتان صحیح و اصولی پیش برود در اولین قدم برای شروع، باید نیاز بازار بررسی شود. این نیاز‌ها به شما کمک می‌کنند که ایده‌های جدید به ذهنتان خطور کند و ریسک راه اندازی کار پایین بیاید، زیرا به همان نسبت هزینه‌ها نیز کاهش می‌یابند. پس این نکته نباید فراموش گردد که دسته‌بندی‌های را از کوچک به بزرگ شروع نمایید تا در قدم های بعدی نیز موفق باشید.

 

بررسی هزینه‌های راه اندازی استارتاپ یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در شروع آن می‌باشد. برای این مرحله در ابتدای امر باید برآورد هزینه‌ای درست انجام شود و هزینه‌های سربار در طول کار نیز در نظر گرفته شود. اگر جزو کسانی هستید که سرمایه لازم برای پیاده سازی ایده خود ندارید، به دنبال سرمایه گذار باشید. با ارائه و توضیح کار خود به این سرمایه گذار ها می‌توانید این امید را داشته باشید که سرمایه برای شروع کار شما مهیا گردد.

 

از سوی دیگر راه‌اندازان یک کسب و کار باید بدانند که 6 ماه تا یک سال اول کار آن ها سود آوری نخواهد داشت و فقط صرف هزینه‌های این کسب و کار و نهایتاً بازگشت سرمایه اولیه خواهد شد. همچنین برای کاهش ریسک در کار می‌توان از متخصصان در زمینه‌های مختلف نیز استفاده کرد. چرا که هر کاری دارای ریسک های خاص خود می باشد. صاحبان کسب و کار می توانند هدف نهایی خود را به مراحل کوچک تر شکسته و با اهداف کوتاه مدت قدم در راه رسیدن به هدف نهایی خود بردارند.

 

تبلیغات و بازاریابی برای استارتاپ ها ، یکی از موثرترین روش ها برای جذب مخاطبان بیشتر به سوی کسب و کارهای نوپا می‌باشد. به این ترتیب با هزینه‌ای پر بازده این مخاطبان را به مشتریان وفادار خود تبدیل می‌نمایید.