logo

Select Sidearea

Populate the sidearea with useful widgets. It’s simple to add images, categories, latest post, social media icon links, tag clouds, and more.
hello@youremail.com
+1234567890

هفت نکته که به راه‌اندازی استارتاپ شما کمک می‌کند

فضای استارتاپ پر از کسانی است که میخواهند، تلاش می کنند، اما نمی توانند بیزینس خود را پیاده کنند. فکر می کنید دلیل این مسئله چه چیزی میتواند باشد؟ دلیل اصلی این موضوع این است که بیشتر کارآفرینان نمیدانند که چگونه کسب و کار خود را از نقطه ی “الف” به نقطه ی “ب” برسانند. نقطه ی “الف” همان ایده ی خارق العاده ی ذهن شما است. نقطه ی “ب” نتیجه ی نقطه ی “الف”  است که در آن نقطه استارتاپ به تعادل رسیده است و به درامدزایی می پردازد.

 

یک نکته ی استراتژیک: یکی از بهترین شیوه ها برای ساختن کسب و کارتان عملی کردن هرچه سریع تر ایده های ذهن شما است. تاخیر از بین می برد. سرعت نجات می دهد. پس به 7 نکته که به راه اندازی سریع تر استارتاپ شما کمک می کند توجه کنید:

 

شروع کنید.

 

در تجربه ی شخصی من، شروع کردن بسیار مهم تر از صحیح شروع کردن است. در مورد آن فکر کنید. اگر استارتاپ خود را راه اندازی نکنید، اتفاقی نمی افتد.

 

  • اولین خط از کد را بنویسید.
  • دامنه را خریداری کنید.
  • طرح کلی محصول را به دست آورید.
  • نمونه آزمایشی محصول را طراحی کنید.

هیچ چیزی به جز خودتان مانع راه اندازی استارتاپ شما نیست. اولین چیزی را که لازم است انجام دهید، اجرا کنید.

 

هرچیزی که میتوانید بفروشید.

 

تعداد اندکی از کارافرینان هستند که دقیقا می دانند چه چیزی را میخواهند بفروشند. سایر کارافرینان نمی دانند چه چیزی را میخواهند بفروشند. آن ها فقط می خواهند چیزی را بفروشند. به نصیحت من گوش کنید: هرچیزی که میتوانید بفروشید. تعداد زیادی از کارافرینان بزرگ دنیا چیز جدیدی را نمی فروشند، قفط آن به گونه ای متفاوت یا بهتر می فروشند.

 

  • سم والتون (وال-مارت) همان چیزهایی را فروخت که شما می توانید در هر مغازه ای در هر گوشه ای از شهر بیابید.
  • بابک اختیاری (آیس پک) همان چیزی را فروخت که شما می توانید به صورت جداگانه در هر بستنی فروشی پیدا کنید و ترکیب کنید و نوش جان کنید.
  • علی بابا سرویسی را ارائه داد که قبل از آن می توانستید در سایت های دیگر هم بیابید.
  • دیجی کالا کالاهایی را فروخت که قبل از آن می توانستید در هر گوشه ای از شهر پیدا کنید.

 

کارافرینان همیشه نواوران نیستند. شما می توانید کالای شخص دیگری را بردارید و بفروشید.

بابک بختیاری از کودکی به مخلوط کردن بستنی با میوه و اسمارتیز علاقه بسیاری داشت. او پس از اینکه سفری به چین داشت، از نوعی منحصر به فرد از بستنی های چینی الهام گرفت و بلافاصله اولین مغازه خود را در سال 1385 دایر کرد پس از 6 ماه 120 شعبه دایر کرد و هم اکنون هم بیش از 5هزار نفر در آن مشغول به کار هستند.

 

پیام من را گرفتید؟ رو به جلو حرکت کنید و هرچیزی را که میتوانید بفروشید. هرچیزی.

 

کارمندان دورکار استخدام کنید.

 

اگر شما میخواهید بهتربن و موثرترین استعداد را پیدا کنید، قطعا این استعداد همسایه بغلی شما نیست، فعلا کارمندان دورکاری استخدام کنید تا کارتان به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

 

هم بنیانگذار بیابید.

 

من بدون هم بنیانگذار قادر به راه اندازی استارتاپ خودم نبودم، برای من راه اندازی یک استارتاپ چیزی فراتر از انگیزه ی زیاد و کار فراوان بود. استارتاپ من به دانش و مهارت یک هم بنیانگذار نیاز داشت. سرمایه گذاران ریسک پذیر بیشتر مایل به سرمایه گذاری بر استارتاپ هایی هستند که تیمی باشند نه اینکه فقط از یک نفر تشکیل شده باشند.حتی داشتن سه نفر بنیانگذار هم زیاد نیست، تنها در استارتاپتان سلسله مراتب تصمیم گیری شفافی برقرار کنید.

 

هم بنیان گذاران کمبودهای شمارا پوشش می دهند، و شما را فراتر از آنچیزی که انتظار دارید کمک خواهند کرد.

 

بر روی پول تمرکز نکنید.

 

در مورد اینکه درامد شما از کجا خواهد آمد، خیلی نگران نباشید. یک محصول یا سرویس خوب همیشه راه خود را برای درامد زایی می بابد. تمرکز زیاد بر روی پول می تواند کسب و کار شمارا از مسیر خود خارج کند. به کار خود اطمینان داشته باشید و با تمرکز وظایف خود را انجام دهید.

 

برای بازاریابی هزینه و زمان بگذارید.

 

بازاریابی یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای راه اندازی استارتاپ خود انجام دهید. هنگامیکه سرویس یا محصول خود را بازاریابی می کنید، آن را فراروی مردمی قرار می دهید که می خواهد مشتری شما باشند. بازاریابی اتلاف وقت نیست. یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی است که میتوانید در ابتدای استارتاپ خود انجام دهید.

 

با مشتریان بالقوه خود تعامل داشته باشید.

 

یک استارتاپ تنها در ذهن کارافرین وجود ندارد بلکه در ذهن مجموعه ای از مشتریان و مشتریان بالقوه وجود دارد. اگر مشتریانی باشند که محصولات و سرویس های شمارا خریداری می کنند، شما باید تا آنجایی که میتوانید درمورد این مشتریان یاد بگیرید. ازین مشتریان برای مشتریان آینده! کسب و کار شما بر اساس توجه مشتریانتان زنده می ماند یا می میرد. هرچه سریعتر از مشتریانتان یاد بگیرید، سریع تر میتوانید به آن ها خدمات یا محصول بهتری ارائه دهید.

 

نتیجه گیری

 

شروع سریع به معنای متمرکز کردن همه ی عوامل برای شروعی سریع است. شروع کردن، نکته ای اساسی است.هنگامیکه کسب و کار شما راه اندازی شد و شروع به کار کرد، هرچیزی امکان پذیر است.

استارتاپ یک مسابقه ی سنگین است. هر چه سریع تر باشید، احتمال موفقیت شما بیشتر است.

 

نکات شما برای شروعی سریع و راه اندازی استارتاپ چیست؟ با ما در ارتباط باشید و نکات خود را برای ما بفرستید.