logo

Select Sidearea

Populate the sidearea with useful widgets. It’s simple to add images, categories, latest post, social media icon links, tag clouds, and more.
hello@youremail.com
+1234567890
برندینگ برای استارتاپ

نکاتی درباره برندینگ برای استارتاپ ها

در این مدت که با استارتاپ های زیادی کار کردیم، کارافرینان زیادی دیدم که کسب و کار خود را آغاز کرده اند، ولی همچنان می گویند زمان برندسازی فرا نرسیده است. حتی امروزه برندینگ به عنوان کاری  لاکچری شناخته می شود و در اکثر مواقع به آن توجهی نمی شود. به همین دلیل ، در این مقاله سعی کرده ایم نکاتی مفید در رابطه با برندینگ برای استارتاپ ها را معرفی کنیم.

 

سرنخ

 

اپل و گوگل در ابتدای کار کمپانی های ناشناخته ای بودند.تنها چیزی که آن ها را از سایر کسب و کار ها متمایز می کرد تفکر و چشم انداز متفاوت بنیان گذار های آن ها بود. آن ها باید سرمایه گذار جذب می کردند، با تامین کنندگان مذاکره می کردند، کارمند استخدام می کردند و با مشتریان در ارتباط می بودند. در هر زمان آن ها باید محصولاتشان را در قالب کلمات و حرکات و برندی که داشتند، به مخاطبشان معرفی می کردند.

 

در هر زمانی که شما ملاقات کاری دارید، میخواهید شخصیت محصولتان را معرفی کنید، پاورپوینتی درست کنید یا کیفیت و تمایز محصولاتتان را نشان دهید، به برندتان نیاز پیدا میکنید. مغز انسان دارای فایل های مخصوصی است. هر چیزی که شما در اطراف خود حس می کنید در این فایل ها ذخیره می شود، این احساس می تواند دیدن لوگوی خاص، بو یا صدای کوچک و یا خاطره ای شیرین یا تلخ باشد. به خاطر همین است که هنگامی که بوی خاصی به مشام شما میرسد، ذهن شما را به مکان یا زمانی خاص میبرد.

 

پس اهمیت برندینگ برای استارتاپ خود را فراموش نکنید و در ادامه به نکاتی که اشاره خواهم کرد توجه کنید:

 

5 نکته که در برندسازی برای استارتاپ ها باید به خاطر داشته باشید:

 

  • سوال ما از اکثر کارافرینان این است که “مردم چرا باید از خدمات و محصولات شما استفاده کنند؟” در کمال تعجب از هر ده کارافرین، هشت کارافرین نمی تواند به این سوال پاسخ دهد. داشتن یک ایده به تنهایی کافی نیست، شما باید قادر باشید که آن ایده را به مشتریانتان مرتبط کنید.
  • چه چیزی برند شما را از دیگران متمایز می کند؟ برند شما چه شخصیتی دارد؟ دلیل احساسی را که مشتریانتان با برند شما ارتباط برقرار می کنند، مشخص کنید.
  • شخصیت برندتان را متمایز کنید، بر روی لوگو سرمایه گذاری کنید و سعی کنید به وسیله لوگوی استارتاپ خود، با مشتریانتان رابطه ای احساسی برقرار کنید.
  • فرهنگ برندتان را طوری بسازید که گویای هرکاری باشد که شما انجام می دهید و برای مشتریانتان تجربه بسازد.
  • صبور باشید و پشت کار داشته باشید. برای ساختن برند صرف اینکه بدانید چه کاری انجام دهید کافی نیست، بلکه باید بدانید چه کاری انجام ندهید.