logo

Select Sidearea

Populate the sidearea with useful widgets. It’s simple to add images, categories, latest post, social media icon links, tag clouds, and more.
hello@youremail.com
+1234567890
مراحل راه اندازی استارتاپ

مراحل راه اندازی استارتاپ

در مقاله قبلی که در مورد مراحل راه اندازی استارتاپ توضیح دادیم، سعی کردیم به مراحل کلی تشکیل ایده استارتاپ اشاره کنیم. در این مقاله به صورت جزئی تر وارد مراحل راه اندازی استارتاپ می شویم و پنج مرحله اساسی که در راه اندازی استارتاپ موثر هستند، معرفی می کنیم.

 

هزاران بیزینس وجود دارد که شما می توانید آن ها را راه اندازی کنید. با این حال تعداد مراحل ضروری برای شروع هر بیزینس وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید.

 

تحقیقات بازار انجام دهید

 

فرقی نمی کند در چه مرحله ای از کسب و کار خود باشید، شما همواره به تحقیقات بازار نیاز خواهید داشت. صرف اینکه یک چیزی ساخته اید و آن را میفروشید به معنی آن نیست که هرکسی آن را می خرد. اولین مرحله ضروری، ارزیابی بازار بالقوه ی کسب و کارتان است. چه کسی به محصولات یا خدمات شما نیاز خواهد داشت؟ آیا فضای خالی برای کالا یا خدمات شما وجود دارد یا بازار اشباع شده است؟ آیا بازار ملی است؟ گوشه ای از بازار را باید هدف بگیرید یا همه ی بازار؟ مشتریان ایده آل خود را می توانید توصیف کنید؟ این ها همه سوالاتی هستند که حتی قبل از راه اندازی استارتاپ به آن ها پاسخ دهید. بسیاری از کارافرینان در این مرحله به کافی نبودن بازار هدف برای راه اندازی استارتاپ پی می برند و از اتلاف زمان و هزینه بزرگی جلوگیری می کنند.

 

بودجه مورد نیازتان را مشخص کنید

 

یکی از مراحل راه اندازی استارتاپ تعیین میزان سرمایه مورد نیاز است. بدون سرمایه لازم نمیتوانید کسب و کارتان را راه اندازی کنید. مشخص کنید که چه چیزی دارید، چه چیزی نیاز خواهید داشت و آن را چگونه باید تامین کنید. اگر برنامه دارید که سرمایه گذار پیدا کنید، شروع به نوشتن بیزینس پلن کنید و خود را برای ارائه آماده کنید. هزینه هایی را که با استارتاپتان در ارتباط است، مشخص کنید. درباره ی اینکه چقدر سرمایه لازم دارید و محل اعتبار آن تصمیم گیری کنید.

 

با یک مشاور کسب و کار خوب مشورت کنید

 

شما حتما نیاز ندارید که یک مشاور استخدام کنید، ولی به یک مشاور باتجربه نیاز دارید تا بیزینس خود را راه اندازی کنید. مشاور شما می تواند در زمینه های حقوقی و قانونی هم به شما اطلاعات خوبی بدهد. یک مشاور خوب راه های رسیدن به کسب و کار موفق را می شناسد و ساختاری را برای کسب و کار شما معرفی میکند که در نهایت به سود شما تمام خواهد شد.

 

همهی مجوز های لازم را بگیرید

 

علاوه بر مجوز بیزینس، ممکن است به سایر مجوز ها بسته به نوع کسب و کارتان نیاز پیدا کنید. ممکن است به مجوز تولید یا فروش محصولات خاص نیاز داشنه باشید. درباره ی همه ی مجوز های مورد نیاز تحقیق کنید.

 

دربارهی رقبا تحقیق کنید

 

به رقبایتان به عنوان نقاط کور نگاه نکنید. بررسی کنید چه چیزی باعث موفقیت آن ها شده است. هنگامی که این کار را انجام دادید درباره ی چیزهایی که می تواند کسب و کارتان را ارتقا دهند و در استارتاپ های رقبا وجود دارند تحقیق کنید و آن ها را پیاده کنید. برخی اوقات متفاوت بودن به معنی بهتر انجام دادن است و اینکه کاملا متفاوت عمل کنید.